Frågor & svar
Vi är en e-handelsbutik för dig som har lite svårt att välja, eller kanske bara tycker om att sätta lite spänning i vardagen. Vi erbjuder färdigt inslagna paket, där varken du som köpare eller en eventuell mottagare vet vad paketen innehåller. Välj hur många paket du vill ha, vad paketen ska kosta, samt till vilket urval av kategori innehållet ska tillhöra.
Många av våra produkter är sorterade efter kategorier och ger dig därför viss möjlighet att välja. Du kan till viss del påverka innehållet i ditt paket genom att justera prisnivå om möjlighet ges, samt välja från ett urval av kategorier paketet ska tillhöra. Tanken är dock att du som köpare inte ska veta vad innehållet är förrän paketet har öppnats. Allt för att paketupplevelsen ska bli så spännande som möjligt.
Vid packning ser vi till att varje paket kommer i ett unikt utförande, antingen i specifika kartonger eller unika kombinationer av färger. När din order har skickats får du en leveransbekräftelsen per e-post där vi också hittar information om vilket paket som är vilket.
Ja, innehållet i presenterna skiljer sig alltid från varandra när du köper ett större antal. Våra algoritmer ser även till att ditt köp blir unikt om du väljer att handla vid flera tillfällen.
Om det av någon anledning inte finns tillräckligt många unika produkter hör vi av oss till dig i god tid.
Leverans
Leveranstiden är mellan 2-5 arbetsdagar. Beställningar gjorda innan kl 12:00 försöker vi alltid få iväg samma dag.
Paketen är ofta för stora för att få plats i din brevlåda och skickas därför till närmsta postombud. Våra ordrar levereras med transportleverantören Schenker och de skickar dig en sms-avisering när paketet har ankommit. Har du inte hämtat ut din försändelse efter 7 dagar skickar transportören en brevavisering till din angivna leveransadress. När 30 dagar dagar har passerat returneras din försändelse tillbaks till oss, vilket inte ses som ett nyttjande av ångerrätten.
Vi skickar dig en leveransbekräftelse per e-post när din försändelse har skickats.
När ditt ombud mottagit din order får du en sms-avisering om var och när ordern kan hämtas ut.
Betalning
Vid köp över 400 kr erbjuder vi fri frakt, annars är fraktkostnaden är 49kr
Det ska kännas tryggt och enkelt att handla på nätet. Vi använder därför Klarna som betallösning, vilket ger dig möjlighet att betala direkt, lite senare eller att dela upp din betalning.
När du försöker handla med faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Skulle ditt köp inte bli godkänt och du vill ha mer information gällande detta hänvisar vi dig till Klarnas kundservice för vidare support.
Hör av dig till kundtjanst@paketleken.se så justerar vi dina uppgifter. Vid ändring av leveransadress förutsätter det att din order ännu inte redan har skickats. Tänk därför på att alltid kontrollera adressen en extra gång. Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har lämnats.
Reklamation och återköp
Blir du av någon anledning inte nöjd med ditt paket så erbjuder vi 30 dagars öppet köp från det att du hämtat ut ditt paket. Det gäller även om du har öppnat paketet eller råkat skada presentförpackningen. Produkten ska dock vara i oförändrat skick. Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom 30 dagar, från det att vi tog emot returen.
Mejla oss på retur@paketleken.se att du ångrat ditt köp och invänta konfirmation från oss innan du skickar tillbaka paketet.
Returer ska återsändas till följande adress:
Paketleken AB
C/O Almroths Express & Åkeri AB
Linnégatan 22
602 23 Norrköping
Har du mottagit din order och något gått sönder under leveransen hjälper vi dig så klart. Reklamation av skadad produkt ska göras senast 2 månader efter att den skickats från oss. Mejla oss en bild på produkten med en beskrivning till reklamation@paketleken.se. En bedömning kommer att göras om produkten är i ofullständigt skick och om så är fallet skickas en ny produkt ut till dig. Vi kan inte garantera att den aktuella produkten finns i lager, utan en annan produkt kan komma att skickas ut som ersättning. I reklamationsärenden står vi för returkostnaden.
Fick du inte svar på din fråga?
Kontakta oss så ser vi till att hjälpa dig.